ul. Szkolna 6, 05-506 Lesznowola
tel. 22 757 93 99,

Zadania terapeuty pedagogicznego

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.

Prowadzone są przez terapeutów pedagogicznych i skierowane do uczniów mających specyficzne trudności w uczeniu się, takie jak:


DYSLEKSJA – specyficzne trudności w nauce czytania i pisania.


DYSGRAFIA – specyficzne trudności w opanowaniu właściwego poziomu graficznego pisma.


DYSORTOGRAFIA – specyficzne trudności w opanowaniu poprawnej pisowni, w tym poprawności ortograficznej, pomimo znajomości zasad i treningu w tym zakresie.


DYSKALKULIA – specyficzne trudności w opanowaniu umiejętności arytmetycznych.


Powyższym trudnościom często towarzyszą lub się na nie nakładają deficyty w zakresie uwagi i możliwości koncentracji, nadpobudliwość psychoruchowa, dyspraksja (specyficzne trudności związane z planowaniem i wykonywaniem zadań ruchowych), problemy natury emocjonalno-społecznej, obniżone poczucie własnej wartości.


Głównymi celami zajęć są przezwyciężenie trudności w opanowywaniu określonych umiejętności związanych z nauką oraz terapeutyczne zniwelowanie dotychczasowych negatywnych doświadczeń szkolnych.


Oddziaływania korekcyjne celują w trudności, z jakimi przychodzi uczeń. Kompensacyjne bazują na mocnych stronach dziecka, by, czyniąc je jeszcze wydolniejszymi, stanowiły bazę do budowy strategii poznawczych oraz umiejętności uczenia się. Oddziaływanie terapeutyczne, niemniej ważne, obejmuje odbudowanie pewności siebie, wiary we własne siły, poczucia sprawstwa oraz akceptacji swojego odmiennego stylu poznawczego.


Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi, mają formę treningu umysłu. Ćwiczenia, gry, karty pracy, które proponujemy na zajęciach oddziałują m.in.: na funkcje wzrokowe, słuchowe, uwagę i koncentrację, pamięć, umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego i kreatywnego.

 

Terapią pedagogiczną w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Lesznowoli zajmują się:


Eliza Komar

Monika Kozłowska

Danuta Pieczątka

Olga Przybylska   

Dominika Soboń

 

 

 

 

do góry